Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

ONLINE SHOPPING

Followers

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

Vietnam Mask RM8 aje !

Vietnam Mask RM8 aje !

Pil Super Gemok

Pil Super Gemok

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink Coffee

Babies Blink Coffee

Harum Malam

Harum Malam

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

Royal Slim Lishuo Magic

Royal Slim Lishuo Magic

Red Bella Body Wash

Red Bella Body Wash

Saturday, April 16, 2011

GELI-GELI. . . .



aku tak faham. . .


budak2 sekarang ni suka taip msg, guna perkataan yang pelik2. . .


ok, myb ade jugak bapa2 n mak2 budak yang suka mengeja yang pelik2. . .


mybe entri ini ada persamaan dengan vlog yang dihasilkan oleh anwar hadi ini.  .


atau seseorang pernah membuat entri pasal ni. . .


tapi aku tak kira, aku nak buat gak !


aku ni kira dalam kategori anak2 muda lagi la kan. . .


perasaan !


tapi, alhamdulillah aku tak terikut lagi la dengan budaya mengeja bahasa sms yang pelik2. . .


tujuan entri ini ditulis bukan nak mengutuk siapa2, ianya sekadar untuk memberitahu rasa ketidaksenangan aku terhadap perkataan tersebut. . .


jom tengok senarai perkataan sms yang biasa aku jumpa dan aku rasa sgt annoy bila membacanye... . . 


cowie/sowie/cowry-sorry


kitew/itew-myb si penaip memaksudkan kita/itu. . .


mcg-msg


nyew-nya


mcuk-mmasuk


pew-pe


kai-pakai


macok-masuk


musan-bosan


xpew-xpe


lew-la


jew-je


dye-dia


angan-jgn


owg-org


dan byk lagi perkataan ringkas yang aku dah lupa. . .


terlalu banyak. . .


pesanan aku, tolong eja shortform tu elok2 boleh tak?


thanks. . .

2 comments:

  1. adehh... tak phm da aku... huhuhu

    ReplyDelete
  2. tak faham kan. . .
    biasela,budak2 la ni memang gitu. . .
    huhu
    byk lg sbnanye..

    ReplyDelete