Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

ONLINE SHOPPING

Followers

MONTOK.GEBU.MANTAP.DALAM.5HARI

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

SWEET CAN D CUP

SWEET CAN D CUP
Klik gambar untuk whatsapp dan order

SCDC SUPER SERUM

SCDC SUPER SERUM
Klik gambar untuk whatsapp dan order

RANGKAIAN PRODUK BUST UP EXPRESS

RANGKAIAN PRODUK BUST UP EXPRESS
Klik gambar untuk whatsapp dan order

BUST UP EXPRESS PREMIUM PINK (JAMU MODEN)

BUST UP EXPRESS PREMIUM PINK (JAMU MODEN)
Klik gambar untuk whatsapp dan order

BUST UP EXPRESS PURPLE 7 STEM CELL

BUST UP EXPRESS PURPLE 7 STEM CELL
Klik gambar untuk whatsapp dan order

Saturday, April 16, 2011

GELI-GELI. . . .



aku tak faham. . .


budak2 sekarang ni suka taip msg, guna perkataan yang pelik2. . .


ok, myb ade jugak bapa2 n mak2 budak yang suka mengeja yang pelik2. . .


mybe entri ini ada persamaan dengan vlog yang dihasilkan oleh anwar hadi ini.  .


atau seseorang pernah membuat entri pasal ni. . .


tapi aku tak kira, aku nak buat gak !


aku ni kira dalam kategori anak2 muda lagi la kan. . .


perasaan !


tapi, alhamdulillah aku tak terikut lagi la dengan budaya mengeja bahasa sms yang pelik2. . .


tujuan entri ini ditulis bukan nak mengutuk siapa2, ianya sekadar untuk memberitahu rasa ketidaksenangan aku terhadap perkataan tersebut. . .


jom tengok senarai perkataan sms yang biasa aku jumpa dan aku rasa sgt annoy bila membacanye... . . 


cowie/sowie/cowry-sorry


kitew/itew-myb si penaip memaksudkan kita/itu. . .


mcg-msg


nyew-nya


mcuk-mmasuk


pew-pe


kai-pakai


macok-masuk


musan-bosan


xpew-xpe


lew-la


jew-je


dye-dia


angan-jgn


owg-org


dan byk lagi perkataan ringkas yang aku dah lupa. . .


terlalu banyak. . .


pesanan aku, tolong eja shortform tu elok2 boleh tak?


thanks. . .

2 comments:

  1. adehh... tak phm da aku... huhuhu

    ReplyDelete
  2. tak faham kan. . .
    biasela,budak2 la ni memang gitu. . .
    huhu
    byk lg sbnanye..

    ReplyDelete