Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

ONLINE SHOPPING

Followers

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

Vietnam Mask RM8 aje !

Vietnam Mask RM8 aje !

Pil Super Gemok

Pil Super Gemok

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink Coffee

Babies Blink Coffee

Harum Malam

Harum Malam

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

Royal Slim Lishuo Magic

Royal Slim Lishuo Magic

Red Bella Body Wash

Red Bella Body Wash

Thursday, May 5, 2011

FRIENDSHIP ALWAYS FOREVER. . .



tamat sudah perjalanan hidupku sebagai seorang pelajar. . .


tamat sudah 3 tahun aku berjuang sebagai pelajar. . .


banyak yang aku pelajari. . .


banyak yang aku kumpul dan bawa pulang. . .


kawan2 ku. . .


persahabatan kita akan kekal abadi dalam hati dan ingatan ini selamanya. . .


terima kasih kerana memberi hadiah yang sangat bermakna dalam hidup ini. . .


kita pernah ketawa, terluka, berduka bersama2. . .


itulah persahabatan kita. . .


kenangan selama hampir dua tahun bersama akan kekal dalam ingatan ini. . .


walau kita tak kenal untuk jangka masa tiga tahun aku gembira dengan kenangan sepanjang 2 tahun ini. . .


sayang sayang kamu semua. . .


^_^






















entri ini khas untuk kwan2 ku di. . . .


tiada apa yang mampu aku berikan melainkan kenangan ini. . .




***gambar2 di atas adalah antara gambar2 kenangan kami. . .


sila tengok tanpa perasaan meluat ye. ..


hehe

Wednesday, May 4, 2011

SELAMAT HARI RAYA. . .

selamat hari raya kepada semua kawan2 sekelas ku termasuk jugak aku. . .


akhirnya merdeka jugak kita kan. . .


semoga kita semua selamat bergraduat nanti ye. . .


sedih gak sebenarnya, tapi hidup mesti diteruskan kan. . .


lepas ni kita akan bawa haluan masing2 kan. . .


semoga ita semua akan dapat luck yang baik kan. . .


tiga tahun bersama banyak kenangan kan. . .


semoga kita akan berjumpa lagi satu hari nanti. . .


^_^






















Monday, May 2, 2011

WARKAH BUAT MY DEARIE HUNEE BEE. . .

my dear monitoring and evaluation program...


hari ini seperti biasa akan aku coretkan surat paling indah untuk my dearie ni. . .


hunee bee, u memang baik sangat dengan i. . .


tapi i susah sangat nak faham u. . .


u memang sangat susah difahami. . .


i dah cuba bermacam2 cara untuk faham u. . .


dah banyak buku i buka untuk cuba faham u satu persatu. . .


tapi tetaplah i tak faham. . .


u, kenapa kejam sangat dengan i ni?


i sayangkan u, u tau tak??


u faham tak perasaan i pada u??


kenapa u tak bagi langsung i memahami u?


hunee bee. . .


i sedih sangat sekarang tau. . .


sebab u sanggup layan i mcm ni. . .


i dah letih sangat u. . .


i dah letih nak faham u. . .


selepas pada jam 11 pagi ni i akan buang u jauh2 dari hidup i. . .


terima kasih hunee bee. . .


sepanjang i bersama u i lebih banyak menderita dari berbahagia. . .


i harap i takkan jumpa lagi u lepas ni. . .


tata honee, take care ok. . .


last kiss from me. . .


MUUAAHHH. . .


Sunday, May 1, 2011

MINUMAN KEGEMARAN PELIK TERBARU AKU:TEH HIJAU+MADU



sedap. . .


itu je lah yang mampu aku ungkapkan. . .


pelik lah, baru2 ni aku terjatuh hati dengan minuman ni. . .


sebelum ni aku memang minum teh hijau tapi tanpa mencampurkan apa2. . .


hatta gula sekalipun tidak dicampurkan sebabnya teh hijau ni sedap kalau tak campur gula. . .


erk, biar betik sedap?


sedap, tak caya korang boleh try. . .


aku rasa kalau tambah gula mesti tak sedap punya. . .


heheh. . .


dan baru ni aku ada beli madu. . .


untuk dimakan dengan roti. . .


tapi memandangkan roti pun dah abis dan aku pun belum bercadang nak beli roti, tiba2 timbullah satu idea untuk mencampurkan madu di dalam teh hijau itu. . .


nak tahu gak rasa dia macam mana. . .


lagipun madu berkhasiat, teh hijau pun berkhasiat kan. . .


berkhasiat+berkhasiat=super berkhasiat lah kan?


hahaha. . .


itulah imaginasi bangang pintar aku. . .


jadi dengan rasa tak bersalahnya aku pun campurlah kedua2nya. . .


wallawehhh, memang sedap lah. . .


memang kaw2 rasanya. . .


nak try?


boleh ikut resepi minuman diraja aku kat bawah ni. . .


bahan2. . .


1 uncang teh hijau (aku guna dan suka jenama lipton)
air baru mendidih panas. . .
madu dalam dua sudu beso. . .


tu je bahan2. . .


cara nak buat. . .



amik sepeket teh hijau lipton. . .
buka paket dia. . .
sbb tu aku suka teh hijau jenama lipton sbb dia bersih, sbb dia terlindung dalam bajunya..
hehehe


masuk dalam gelas. . .
jangan lupa didihkan air. . .
dalam 5minit lepas air tu didih baru lah tuang dalam cawan ni ye. . .



masukkan air panas. . .
rendam uncang dalam 5minit. . .


amik madu. . .


letak dalam dua sudu beso. . .
dalam teh tu ye. . .


tengok cantik kan madu tu?
hehe


kacau. . .


dn kacau sampai air teh sebati dengan madu. . .


siap dan sedia diminum. . .

senang kan??

senang je nak buat, kalau korang tak malas lah..

heheh. . .

rasa dia pun sedap kalau korang ni penggemar teh hijau macam aku ni lah. . .

aku pun tak tahulah apa khasiat dia. . .

nk google tapi malas. . .

:p. . .

k lah, nak pergi menikmati lagi teh ni. . .

selamat mencuba ya. . .

^_^

1 MEI-SELAMAT HARI PEKERJA. . .

selamat hari pekerja buat abg tersayang. . .


kerja elok2 ye. . .


dan kepada semua yang bekerja di seluruh dunia. . .


dan selamat bercuti jugak, 3hari kan cuti?


hehe. . .


kalau balik kg hati2 ye. . .


doa2kan aku pun boleh sambut hari ini tahun depan ya?


insyaAllah. . .


^_^




sumber gambar::google. . .

COMEL SANGAT PAGE GOOGLE ARINI. . .



buka2 page google, ada satu gambar permandangan yang sangat kiut. . .


aku pun gerakkan mouse dan cursor tu sampai ke gambar di perkataan google tu. . .


wah, comelnya. . .


rupanya ia bertindak seperti kanta bila digerakkan ke gambar tu dia jadi besar dan lebih jelas. . .


nampak air pancut kat kolam, gajah dan suasana seperti di sesuatu bandar lama. . .


rupanya ia bersempena 160th Anniversary of The First World's Fair. . .


trylah pergi bermain di page google. . .


:D

GUYS, HAVE YOU EVER REALLY LOVED A WOMAN?


To really love a woman
To understand her - you gotta know her deep inside
Hear every thought - see every dream
And give her wings - if she wants to fly
Then when you find yourself lyin' helpless in her arms
You know you really love a woman

When you love a woman then tell her
that she's really wanted
When you love a woman then tell her that she's the one
'cause she needs somebody to tell her
that it's gonna last forever
So tell me have you ever really
- really really ever loved a woman?

To really love a woman
Let her hold you -
till you know how she needs to be touched
You've gotta breathe her - really taste her
Till you can feel her in your blood
N' when you can see your unborn children in her eyes
You know you really love a woman

When you love a woman
then tell her that she's really wanted
When you love a woman then tell her that she's the one
'cause she needs somebody to tell her
that you'll always be together
So tell me have you ever really -
really really ever loved a woman?

You got to give her some faith - hold her tight
A little tenderness - you gotta treat her right
She will be there for you, takin' good care of you
Ya really gotta love your woman...

Then when you find yourself lyin' helpless in her arms
You know you really love a woman
When you love a woman you tell her
that she's really wanted
When you love a woman you tell her that she's the one
she needs somebody to tell her
that it's gonna last forever
So tell me have you ever really
- really really ever loved a woman?

Just tell me have you ever really,
really, really, ever loved a woman? You got to tell me
Just tell me have you ever really,
really, really, ever loved a woman?

Lagu ini adalah nyanyian Bryan Adam. . .

yang bagi aku sangat menyentuh hati. . .

dear guys out there, have you ever really loved a woman?

really2 loved a woman?

satu persoalan untuk anda. . . .

***. . .you don't love a woman because she is beautiful,

but she is beautiful because you love her. . .***




sumber gambar adalah dari google. . .