Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

ONLINE SHOPPING

Followers

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

Vietnam Mask RM8 aje !

Vietnam Mask RM8 aje !

Pil Super Gemok

Pil Super Gemok

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink Coffee

Babies Blink Coffee

Harum Malam

Harum Malam

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

Royal Slim Lishuo Magic

Royal Slim Lishuo Magic

Red Bella Body Wash

Red Bella Body Wash

Sunday, May 1, 2011

MINUMAN KEGEMARAN PELIK TERBARU AKU:TEH HIJAU+MADU



sedap. . .


itu je lah yang mampu aku ungkapkan. . .


pelik lah, baru2 ni aku terjatuh hati dengan minuman ni. . .


sebelum ni aku memang minum teh hijau tapi tanpa mencampurkan apa2. . .


hatta gula sekalipun tidak dicampurkan sebabnya teh hijau ni sedap kalau tak campur gula. . .


erk, biar betik sedap?


sedap, tak caya korang boleh try. . .


aku rasa kalau tambah gula mesti tak sedap punya. . .


heheh. . .


dan baru ni aku ada beli madu. . .


untuk dimakan dengan roti. . .


tapi memandangkan roti pun dah abis dan aku pun belum bercadang nak beli roti, tiba2 timbullah satu idea untuk mencampurkan madu di dalam teh hijau itu. . .


nak tahu gak rasa dia macam mana. . .


lagipun madu berkhasiat, teh hijau pun berkhasiat kan. . .


berkhasiat+berkhasiat=super berkhasiat lah kan?


hahaha. . .


itulah imaginasi bangang pintar aku. . .


jadi dengan rasa tak bersalahnya aku pun campurlah kedua2nya. . .


wallawehhh, memang sedap lah. . .


memang kaw2 rasanya. . .


nak try?


boleh ikut resepi minuman diraja aku kat bawah ni. . .


bahan2. . .


1 uncang teh hijau (aku guna dan suka jenama lipton)
air baru mendidih panas. . .
madu dalam dua sudu beso. . .


tu je bahan2. . .


cara nak buat. . .



amik sepeket teh hijau lipton. . .
buka paket dia. . .
sbb tu aku suka teh hijau jenama lipton sbb dia bersih, sbb dia terlindung dalam bajunya..
hehehe


masuk dalam gelas. . .
jangan lupa didihkan air. . .
dalam 5minit lepas air tu didih baru lah tuang dalam cawan ni ye. . .



masukkan air panas. . .
rendam uncang dalam 5minit. . .


amik madu. . .


letak dalam dua sudu beso. . .
dalam teh tu ye. . .


tengok cantik kan madu tu?
hehe


kacau. . .


dn kacau sampai air teh sebati dengan madu. . .


siap dan sedia diminum. . .

senang kan??

senang je nak buat, kalau korang tak malas lah..

heheh. . .

rasa dia pun sedap kalau korang ni penggemar teh hijau macam aku ni lah. . .

aku pun tak tahulah apa khasiat dia. . .

nk google tapi malas. . .

:p. . .

k lah, nak pergi menikmati lagi teh ni. . .

selamat mencuba ya. . .

^_^

4 comments:

  1. @vanilla_cokelat::sedap. . .

    try la wat. . .

    sila2. . .

    kalau nak kena datang sini lah. . .

    :D

    ReplyDelete