Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

Followers

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

BUST UP EXPRESS PREMIUM PINK (JAMU MODEN)

BUST UP EXPRESS PREMIUM PINK (JAMU MODEN)
Klik gambar untuk whatsapp dan order

BUST UP EXPRESS PURPLE 7 STEM CELL

BUST UP EXPRESS PURPLE 7 STEM CELL
Klik gambar untuk whatsapp dan order

Wednesday, April 13, 2011

ENTAH LAH. . .



soalan yang orang biasa tanya bila aku cakap aku dah nak habis belajar ialah. . . .


lepas ni nak kerja apa?


dan biasanya aku akan jawab, tak tahu lah. . .


dan orang tu akan balas balik. . .


aik, takkan belajar apa tak tahu nak kerja apa kot??


ok, untuk pengetahuan semua. . .


aku sambung belajar bukan sebab aku nak kerja dalam bidang yang aku belajar tu lah. . .


aku pun tak minat sebenarnya bidang yang aku belajar sekarang ni. . .


aku just belajar untuk ilmu sahaja. . .


dan sebenarnya aku nak kejar degree itu. . .


memang aku pernah mengeluh sebab penat sangat belajar ni. . .


aku rasa nak cepat2 je abiskan. . .


tapi, dalam pada tu aku bersyukur jugak aku adalah insan yang terpilih untuk sambung belajar di IPTA. . .


bukan senang nak dapat, betul kan?


memang banyak pengalaman yang aku kutip masa aku belajar. . .


dan aku belajar berdikari dalam hidup ni. . .


dan aku bersyukur jugak sebab dapat belajar jauh. . .


takdelah aku runsing nak balik tiap minggu. . .


hehe. . .


sebenarnya minat aku adalah lebih kepada makanan dan masakan. . .


aku suka memasak, aku sukakan kek dan aku sukakan pastri. . .


aku tak minat pun untuk mengkaji perilaku manusia. . .(itulah bidang aku sekarang)


dan aku juga merancang untuk sambung dalam bidang kemahiran lepas ni. . .


lepas hampir tiga tahun buat benda yang aku tak minat langsung. . .


mungkin lepas ni aku akan buat benda yang aku minat pulak kan. . .


siapa tahu. . .


dan untuk pengetahuan semua. . .


aku tak memilih kerja pun. . .


kalau ada kerja kosong nanti aku akan cuba isi. . .


aku tak kisah walaupun kerja aku tu nanti tak setaraf dengan ilmu yang aku miliki. . .


kadang2 aku terfikir. . .


kenapa kita nak paksa buat benda yang kita tak minat semata2 orang lain buat?


betul tak?


lepas ni aku tak kisah nak kerja apa pun. . .


rezeki ada dimana2 kan?


cuma kita je lah kena pandai rebut peluang tu kan. . .


***p/s:: kalau sape2 yang ada kerja kosong nak offer kat aku silalah bagitahu ye. . .


aku ada pengalaman jadi pembantu cikgu tadika. . .


hehe. . .


takdelah, gurau je. . . 


chill !


^_^

No comments:

Post a Comment