Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

ONLINE SHOPPING

Followers

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

Vietnam Mask RM8 aje !

Vietnam Mask RM8 aje !

Pil Super Gemok

Pil Super Gemok

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink Coffee

Babies Blink Coffee

Harum Malam

Harum Malam

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

Royal Slim Lishuo Magic

Royal Slim Lishuo Magic

Red Bella Body Wash

Red Bella Body Wash

Wednesday, March 16, 2011

KALAU TAK SEMPURNA TAK PERLULAH MENCARI MANUSIA YANG SEMPURANA. . .TAKDE MANUSIA YANG SEMPURNA SEBAB TU LAH KITA DICIPTAKAN BERPASANG2AN UNTUK MENYEMPURNAKAN ANTARA SATU SAMA LAIN. . .


wah. . .

panjang ni tajuk entri. . .

tajuk ni aku terfikir tadi masa tengah membasuh baju. . .

haha. . .

kadang2 aku tak faham kenapa manusia terlalu encari kesempurnaan dalam mencari pasangan. . .

ok, aku bercakap berdasarkan pengalaman ok. . .

ok, aku bukan seorang yang cantik. . .

peribadi pun tak perfect. . .

memang aku ada kekurangan, tapi aku ada jugak kelebihan. . 

aku pernah kenal seorang mamat ni. . .

melalui satu rancangan radio. . .

mula2 kenal tu sekadar sms sahaja. . .

then kami buat keputusan untuk berjumpa. . .

yes, kami berjumpa. . .

dan itu adalah kali pertama dan terakhir ok. . .

lepas tu dia diam tanpa khabar berita. . .

sangat tak gentleman ok. . .

kalau tak suka tu terus terang je lah kan??

ni lah masalah bila taknak berterus terang. . .

ok, mybe bagi dia aku ni tak cukup cantik. . .

tak macam dia nak. . .

tapi aku ada gak pendapat aku. . .

dia pun bukan HENSEM sgt kalau nak dibandingkan dengan lelaki yang aku jumpa selepas dia. . .

ok, serius aku cakap yang dia ni tak menarik langsung. . .

tapi aku tak kisah lah yang tu kan . . .

tapi yang buat aku geram adalah, kenapa dia tak boleh nak terima aku sedangkan aku ni boleh terima dia sepenuhnya??

tapi tu cerita lama la kan. . .

tiba2 lak nak hot kan. . .haha. . .

nak cerita ni sebab rasa ada kaitan dengan topik. . .hee. . .

tapi, ditakdirkan lepas tu aku jumpa dengan seorang lelaki yang boleh terima aku seadanya aku manusia sebaik2 kejadian. . .

ye, dia terima aku, dia layan aku dengan baik. . .

tapi jodoh kami tak panjang. .. 

kami putus plk lepas tu. . .

sebabnya??dia ada masalah peribadi yang tak boleh diceritakn disini. . .

tapi aku harap dia berubahlah semula. . .

ok..off topic kot. . .

kesimpulannya disini. . .

kita manusia semua tak sempurna. . .

sebab tu lah Allah ciptakan kita berpasang2an. . .

untuk saling melengkapi antara satu sama lain. . .

janganlah terlalu mengejar kesempurnaan. . .

cukuplah anda berjumpa dengan seseorang yang boleh sempurnakan anda. . .

berbanding anda terpaksa menjadi sempurna bila bersama dengannya. . .

tak kiralah anda lelaki atau perempuan, janganlah terlalu mengejar kesempurnaan. . .

ini peringatan untuk diri ini jugak. . .

ingat ni. . .

"KITA TAK PERLU TEMAN YANG SEMPURNA. . .
CUKUPLAH TEMAN YANG MEMBUATKAN KITA SEMPURNA APABILA BERSAMANYA. . ."

5 comments:

  1. kalau nak yang sempurna , sempurnakanlah dulu apa yang wajib .

    ReplyDelete
  2. akmalhilmi::ha, betul kan. . .:)


    syafik::yang wajib, cth?

    ReplyDelete
  3. "KITA TAK PERLU TEMAN YANG SEMPURNA. . .
    CUKUPLAH TEMAN YANG MEMBUATKAN KITA SEMPURNA APABILA BERSAMANYA. . ."

    aku suke ayat nih...keh3


    kalo tak malas,singgah la laki lebih suke pompuan gebu/berisi

    ReplyDelete
  4. owh. . .
    trmas sbb suka. ..
    :D

    owh, cam menarik je. ..

    ReplyDelete