Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

ONLINE SHOPPING

Followers

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

Vietnam Mask RM8 aje !

Vietnam Mask RM8 aje !

Pil Super Gemok

Pil Super Gemok

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink Coffee

Babies Blink Coffee

Harum Malam

Harum Malam

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

Royal Slim Lishuo Magic

Royal Slim Lishuo Magic

Red Bella Body Wash

Red Bella Body Wash

Saturday, September 29, 2012

BELANJAWAN 2013

Assalamualaikum...



semalam, 28/09/2012

pembentangan belanjawan 2013 dah pun dijalankan..

aku takdelah dengar, sebab tengah kerja kan..

mana nak dengar

(tapi kalau tak kerja pun duk rumah saja memang tak dengar punya :P)

sebab aku lebih suka membaca je, jadi pagi nak baca kat surat khabar je..

maka hari ni bermulalah harga baru bagi gula iaitu RM2.50 untu 1kg..

terkejut gak dengar mak aku cerita tadi, sebab aku ni tak amik tahu sangat pasal harga gula ni..

sebabnya aku jarang beli barang dapur..

last beli gula masa belajar dulu, masa duk rumah sewa..

masa tu harga gula masih RM1.80 lagi..

mungkin ada hikmhnya harga naik, bole lah kurangkan gula dalam makanan dan minuman dan lebihkan manis dalam senyuman kan??

hek3..tibe2*

overall, aku boleh katakan aku ok je dengan belanjawan yang dibentangkan..

sungguhpun aku masih lagi samar2 dengan diskaun untuk pembayaran balik ptptn tu, tapi kalau dapat diskaun memang bersyukur sangat2lah..

tapi dengan syarat kena bayar secara konsisten lah kan?

aku takde nak merungut banyak2. .

sebab aku tahu apa yang dibentangkan tu, dah termampu yang boleh dibuat..

tapi baisalah, rumah siap pahat berbunyi..

nanti mesti akan rasa tak puas hati dan isu pun akan ditimbulkan..

korang ingat senang nak mentadbir negara?

korang pandai cakap je, kalau korang buat macam mana?

aku tak sokong mana2 parit sebab aku ni neutral..

dan aku bukan minat sangat dengan politik ni secara jujurnya..

cuma aku dah besar, dah boleh berfikir..

so, gunakan sebaik2nya ye..

ok lah, sebelum aku mengarut panjang lebar baik stop dulu..

wahaha..panjang betul ulasannn...:P

sumber gambar : rindok.com

No comments:

Post a Comment