Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

ONLINE SHOPPING

Followers

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

Vietnam Mask RM8 aje !

Vietnam Mask RM8 aje !

Pil Super Gemok

Pil Super Gemok

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink Coffee

Babies Blink Coffee

Harum Malam

Harum Malam

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

Royal Slim Lishuo Magic

Royal Slim Lishuo Magic

Red Bella Body Wash

Red Bella Body Wash

Friday, October 21, 2011

SUSAH NAK FAHAM. . .

Benda ni time aku belajar dulu. . .
Situasi 1

dia : buat apa sekarang ni?


aku: belajar lagi. . .


dia : oh, belajar katne?


aku : Terengganu.


dia : amboi, jauhnya. . .kenapa tak mintak kat2 perak je??


aku: nak buat camne dah rezeki Terengganu.


dia : yeke, tah2 saja nak mintak jauh2. . .


Adoi, kalau aku lah kan aku nak mintak kat sebelah rumah aku ni je ha, senang tak payah nak keluar duit banyak2. . .


Ingat aku pulak lah yang tentukan kat mana aku nak belajar. . .


Aku Cuma mintak je. . .


Dah U kat Terengganu ni je yang sudi nak ambik aku. . .


Situasi 2


dia : belajar kat Terengganu kat U*** ke?


aku : (dalam hati) alahai kat Terengganu ni ada U*** je ke. . .


aku : takdela. . .kat UMT je. .


dia : UMT?ape tu?tak penah dengar pun?swasta ke kerajaan?


ok, myb U aku tak semegah U yang lain. . .


tapi aku tetap bangga aku pernah dapat menjejakkan kaki aku kat menara gading, aku masih lagi berpeluang untuk rasa kehidupan kampus. . .


sedang orang lain ramai kat luar sana nak rasa, tapi tak berpeluang. . .


sedang U lain tak sudi terima dan ambil aku, UMT ni lah yang sudi. . .


touching T_T


ok, ni pulak yang terjadi lepas abis belajar. . .


situasi 1


dia : dah habis belajar ke?


aku : dah…


dia : dah berapa lama?tak cari kerja ke?


aku : dah 5 bulan dah.dah cari tapi belum ada rezeki lagi.


Dia : yeke?tah2 memilih sangat kerja tu yang sampai sekarang tanam anggur.


Ni adalah soalan yang paling aku tak suka sekarang ni. . .


Aku ni bukan taknak kerja, tapi aku dah cuba. . .


Aku takde kenderaan, aku takde kete,moto yang aku boleh nak bawak ulang alik. . .


Ingat aku pun seronok lah duduk rumah, goyang kaki?


Abiskan duit mak aku?


Ingat aku suka kehidupan macam ni?


Kalau dekat2 rumah aku ni ada pasaraya besar2 ke, syarikat besar2 ke boleh jugak aku nak try. . .


Tapi, apalah yang ada kat sini. . .


Kerja apalah yang aku boleh buat. . .


Kadang2 susah nak faham manusia ni. . .


Terlalu kompleks. . .


Entahla, aku sendiri pun tak faham. . .

No comments:

Post a Comment