Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

ONLINE SHOPPING

Followers

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

Vietnam Mask RM8 aje !

Vietnam Mask RM8 aje !

Pil Super Gemok

Pil Super Gemok

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink Coffee

Babies Blink Coffee

Harum Malam

Harum Malam

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

Royal Slim Lishuo Magic

Royal Slim Lishuo Magic

Red Bella Body Wash

Red Bella Body Wash

Monday, November 11, 2013

KUEYTIOW SUP IKAN BILIS, RESEPI MAMAKU

Assalamualaikum...

Ahhaaaa, dah lama tak pos pasal makanan kan?eheheheee...

Aku ni suka masak, tapi selalu takde masa nak masak.

Biasalah kan, dapur pun takde, pakai masak dalam rice cooker je kat bilik sewa ni..huhu

Al-kisahnya, aku ni suka sangat makan kueytiow sup yang mama aku buat.

Sup dia beza, buat dari rebusan ikan bilis tu yang bezanya..

Satu petang ni aku balik kerja dan takde benda menarik yang dijual, so aku pergi mini mart dan beli bahan2 untuk buat kueytiow sup ni..


Bahan-bahan sup :-

Segenggam ikan bilis
3 labu Bawang Besar
3/4 labu Bawang putih
Sedikit halia muda
Fishballs
Beberapa biji lada putih
Garam
Air

Cara masak :-
1) Potong bawang besar kepada 8 bahagian, mayang bawang putih dan potong halia panjang2
2) Renehkan ikan bilis dengan air, bawang besar, bawang putih, lada putih dan halia..
3) Perasakan dengan garam
4) Lepas dah mendidih masukkan fishballs dan masak sebentar.
lepas tu boleh tutup api, dan siap dihidang bersama kueytiow halus, daun bwg dan taugeh..dan nak sedap kicap..hehehehhh

Eh2, dah siap dah?SERIUS?? Haah, serius senang.. Campak2 dan siap..

Ye, semudah A, B, C..hehe

Sebab tu lah saya suka resepi ni, masakan ni, sebab ianya mudahh benar untuk orang yang nak cepat macam saya ni..
Main campak2 dah siap..

Jemput lah try yee.. Sedapppp sup ikan bilis ni ;)

No comments:

Post a Comment