Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

Followers

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

BUST UP EXPRESS PREMIUM PINK (JAMU MODEN)

BUST UP EXPRESS PREMIUM PINK (JAMU MODEN)
Klik gambar untuk whatsapp dan order

BUST UP EXPRESS PURPLE 7 STEM CELL

BUST UP EXPRESS PURPLE 7 STEM CELL
Klik gambar untuk whatsapp dan order

Sunday, December 9, 2012

RESEPI : JOM CUBA SARAPAN BERKHASIAT

Assalamualaikum. . .


Pagi ni tiba2 aku dapat idea pulak nak buat sarapan berkhasiat. . .



sebab aku tengok mak aku ada beli pisang dan dalam peti sejuk pulak ada cheese. . .



jadi, aku sempatlah reka satu sarapan yang ringkas, cepat, senang dan yang penting berkhasiat untuk disediakan. . .



ok, untuk bahan2. . .



3 biji pisang



2 keping roti gardenia Honey Wholemeal


2 keping Cheese Mothers Choice



itu je bahan2 yang di perlukan..



ringkas kan?



Cara membuat pulak,



3 biji pisang tu dihiris kasar2. . .



kemudian amik sekeping roti taburkan pisang tu kat atas roti tu. . .


 Lepas tu amik sekeping cheese dan letak atas pisang yang ditabur tadi. . .



Lepas tu amik pisang dan tabur lagi atas cheese tu. . .


 Lepas tu amik sekeping roti dan tutup. . .


Lepas tu potong segi tiga, kalau taknak potong pun takpe. . .



Sedia dihidang. . .



aku hidang dengan segelas White Coffee kegemaran aku. . .



Sebenarnya lagi elok minum dengan susu, hehe. . .



Barulah betul2 berkhasiat :)




Yang sekeping lagi cheese tu aku potong kepada 8 bahagian dan letak pisang atasnya untuk hiasan, hehe



ha, boleh la cuba..



kombinasi manis pisang dan sedikit masin cheese tu memang sedap..



sesuai untuk dihidang untuk kanak2 yang mana nakkan sedikit kelainan untuk sarapan pagi kan..



bukan kana2 je, semua lapisan umur pun sesuai..



jadi selamat mencuba :)))

No comments:

Post a Comment