Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

Followers

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

BUST UP EXPRESS PREMIUM PINK (JAMU MODEN)

BUST UP EXPRESS PREMIUM PINK (JAMU MODEN)
Klik gambar untuk whatsapp dan order

BUST UP EXPRESS PURPLE 7 STEM CELL

BUST UP EXPRESS PURPLE 7 STEM CELL
Klik gambar untuk whatsapp dan order

Sunday, November 25, 2012

ARTIS K-POP DIBALING SAMPAH DAN DI-'BOO' DI SHOUT AWARDS. . .

Assalamualaikum. . .

agak lama tak mengupdate blog, busy punya pasal..

lagipun takde bahan..hehe

ok, back to topic...

pagi ni aku online dan baca laman gosip yang biasa aku kunjungi iaitu Beautiful Nara dan aku ada baca satu entri pasal isu ni..

baca lebih lanjut entri ni kat Kumpulan K-pop Nu’est & Vixx Dilayan Teruk Oleh Segelintir Hadirin Shout Awards. . .

persoalannya sekarang ni, dimanakah agaknya mentaliti dan nilai2 murni orang Malaysia ni?

dengar cerita jugak yang ada artis Malaysia terlibat dalam insiden ini. . .

malu ok, MALU !

aku sebagai orang Malaysia malu dengan insiden ini..

memang sebab segelintir haters yang 'cerdik' sangat tu, habis rosak semuanya..

semua akan cop orang Malaysia sebagai kurang ajar.. .

ok, aku memang k-pop lovers, aku mengaku. . .

tujuan entri ni bukan nak back-up k-pop ke apa, tapi aku tak faham kenapa masih ada yang berperangai macam ni sedangkan Malaysia ni dah nak menuju negara maju kan..

bagi aku, orang2 macam ni mentaliti mereka masih berada di tahap kelas KETIGA..

sampai bila2 pun takkan maju lah...

kenapa perlu melayan tetamu dengan sedemikian rupa?

agak2lah kan, kalau artis Malaysia yang dilayan macam ni oleh orang luar, agak2 orang Malaysia ni boleh terima tak?

aku bukan bercerita mengenai kpop je, tapi apa pulak persepsi orang di negara lain mengenai Malaysia?

tak ke jadi negatif..

buat sesuatu tak fikir panjang jadi macam ni lah. . .

benda memang kejap je, baling sampah, boo memang sekali je diorang buat, tapi kesannya berpanjangan..

setiap perbuatan yang kita buat mesti ada kesan dan akibat..

aku tak boleh nak kata apalah, benda dah jadi..

haters will remain as haters, kalau cakap banyak pun diorang akan pertahankan perbuatan mereka yang 'matang' itu...

as Malaysian, i apologize on behalf of those haters...

mood : kecewa dengan orang kita...

No comments:

Post a Comment