Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

ONLINE SHOPPING

Followers

MONTOK.GEBU.MANTAP.DALAM.5HARI

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

SWEET CAN D CUP

SWEET CAN D CUP
Klik gambar untuk whatsapp dan order

SCDC SUPER SERUM

SCDC SUPER SERUM
Klik gambar untuk whatsapp dan order

RANGKAIAN PRODUK BUST UP EXPRESS

RANGKAIAN PRODUK BUST UP EXPRESS
Klik gambar untuk whatsapp dan order

BUST UP EXPRESS PREMIUM PINK (JAMU MODEN)

BUST UP EXPRESS PREMIUM PINK (JAMU MODEN)
Klik gambar untuk whatsapp dan order

BUST UP EXPRESS PURPLE 7 STEM CELL

BUST UP EXPRESS PURPLE 7 STEM CELL
Klik gambar untuk whatsapp dan order

Thursday, April 17, 2014

RESEPI : TELUR DADAR OAT (BAGI YANG TAK BOLEH MAKAN OAT MACAM TU JE!)

Assalamualaikum..
Tajuk entri, kemaihhh habeh!
Haha!
Sebenarnya resepi yang mudah je pun..
Tersangatlah mudah dan berkhasiat, InShaAllah..
Aku rasa, mesti ramai antara korang2 yang tak suka makan oat kan?
Mesti anti gilerss dengan oat.
Ya, aku pun sama.
Memang aku anti oat sebelum ni.
Sebab aku tak suka makan oat yang bancuh dengan air panas atau susu panas ke..
Memang aku takkan makan.
Tapi disebabkan aku nak cuba makan benda yang berkhasiat skettt aku belilah sebalang besaq oat kot.
Maklumlah tengah offer masa tu, so pulon laa.
Jadi,bila dah membeli kenalah makan kan.
Aku pernah bancuh oat tu dengan air panas, dan kemudian makan dengan lauk yang aku beli.
Contoh macam ayam masak merah ker kan.
Gantikan oat tu macam nasi tu.
Oklah rasa dia, boleh masuk.
Tapi mesti kena ada lauk yang berkuah.
Kalau tak, memang tak boleh nak telan haihzz~
Jadi lepas tu aku pelbagaikan sikit masakan menggunakan oat.



BAHAN-BAHAN~

1) 4 biji telur saiz C
2) 4 sudu besaq oat
3) 1/2 labu bawang besaq yang dipotong haluih gitu
4) 1/2 batang cili hidup (ini opsyen)
5) Marjerin
6) Gula (sikittt jer tau)

CARA-CARA MEMASAK~

1) Campurkan kesemua bahan2 diatas. Ha, mudah je tu.
2) Pukul sampai sebati.
3) Lepas tu panaskan non-stick pan. Masukkan minyak zaitun sikit.
4) Dah panas tu, masukkan bahan tadi, dan leper2kan macam kita buat telur dadar tu kan.
5) Terbalikkan telur tu.
6) Biarkan masak, dan gulung. (Ini opsyen. Kalau rasa nak gulung boleh taknak pun boleh)
7) Sedia dihidang.
8) Ha, boleh dah makan. Makan camtu je dah ok dah. Memang kenyang, Alhamdulillah..

Mudah kan?
Haa, memang pun memang mudah sangat.
Cepat pulak, menjimatkan masa, dapur pun tak selerak dan yang penting SEDAP.
Jadi jomlah cuba.
Hehe..
Selamat mencuba kawan2~

No comments:

Post a Comment