Modal Meniaga

Tinggalkan Jejak

ONLINE SHOPPING

Followers

Tuan Tanah

My photo
PERAK, Malaysia
Do email if there any inquiries chubbypurplepie@gmail.com

Vietnam Mask RM8 aje !

Vietnam Mask RM8 aje !

Pil Super Gemok

Pil Super Gemok

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Perla Coffee & Miracle Slimming Coffee

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink 5 in 1

Babies Blink Coffee

Babies Blink Coffee

Harum Malam

Harum Malam

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

IBU V MOOD BY MIERAIDA BEAUTY

Royal Slim Lishuo Magic

Royal Slim Lishuo Magic

Red Bella Body Wash

Red Bella Body Wash

Thursday, April 17, 2014

RESEPI : TELUR DADAR OAT (BAGI YANG TAK BOLEH MAKAN OAT MACAM TU JE!)

Assalamualaikum..
Tajuk entri, kemaihhh habeh!
Haha!
Sebenarnya resepi yang mudah je pun..
Tersangatlah mudah dan berkhasiat, InShaAllah..
Aku rasa, mesti ramai antara korang2 yang tak suka makan oat kan?
Mesti anti gilerss dengan oat.
Ya, aku pun sama.
Memang aku anti oat sebelum ni.
Sebab aku tak suka makan oat yang bancuh dengan air panas atau susu panas ke..
Memang aku takkan makan.
Tapi disebabkan aku nak cuba makan benda yang berkhasiat skettt aku belilah sebalang besaq oat kot.
Maklumlah tengah offer masa tu, so pulon laa.
Jadi,bila dah membeli kenalah makan kan.
Aku pernah bancuh oat tu dengan air panas, dan kemudian makan dengan lauk yang aku beli.
Contoh macam ayam masak merah ker kan.
Gantikan oat tu macam nasi tu.
Oklah rasa dia, boleh masuk.
Tapi mesti kena ada lauk yang berkuah.
Kalau tak, memang tak boleh nak telan haihzz~
Jadi lepas tu aku pelbagaikan sikit masakan menggunakan oat.



BAHAN-BAHAN~

1) 4 biji telur saiz C
2) 4 sudu besaq oat
3) 1/2 labu bawang besaq yang dipotong haluih gitu
4) 1/2 batang cili hidup (ini opsyen)
5) Marjerin
6) Gula (sikittt jer tau)

CARA-CARA MEMASAK~

1) Campurkan kesemua bahan2 diatas. Ha, mudah je tu.
2) Pukul sampai sebati.
3) Lepas tu panaskan non-stick pan. Masukkan minyak zaitun sikit.
4) Dah panas tu, masukkan bahan tadi, dan leper2kan macam kita buat telur dadar tu kan.
5) Terbalikkan telur tu.
6) Biarkan masak, dan gulung. (Ini opsyen. Kalau rasa nak gulung boleh taknak pun boleh)
7) Sedia dihidang.
8) Ha, boleh dah makan. Makan camtu je dah ok dah. Memang kenyang, Alhamdulillah..

Mudah kan?
Haa, memang pun memang mudah sangat.
Cepat pulak, menjimatkan masa, dapur pun tak selerak dan yang penting SEDAP.
Jadi jomlah cuba.
Hehe..
Selamat mencuba kawan2~

No comments:

Post a Comment